Ce ne aduce acest an? La această întrebare au răspuns recent mai mulți 20 de experți din 15 domenii diferite, în cadrul evenimentului anual ProGnosis –Noaptea Predicțiilor 2016, organizat de DC Communication.
“ProGnosis prezintă idei de dezvoltare, fundamentate pe experiența acumulată de clienții și colaboratorii noștri. Este un mic radar al societății, având în vedere domeniile diverse pentru predicții. Devine un prilej de dialog între domenii și o informație utilă, pentru toți cei care gândesc prospectiv”, a declarat Crenguța Roșu, Managing Partner, DC Communication.
Dragoș Pîslaru, actualul consilier de stat pe probleme economice al primului ministru Dacian Cioloș, până de curând Manager General, GEA Strategy & Consulting, consideră că 2016 va fi anul marilor șantiere. Iată predicțiile sale:
• 2016 – anul marilor șantiere
În anul ce vine, România va reuși în sfârșit să deschidă majoritatea proiectelor majore de infrastructură pe care le avea restante. Cu un premier ex-comisar UE, un guvern aliniat și un ministru al Fondurilor Europene specializat la DG Regio, se va vedea că birocrația poate funcționa dacă o coordonezi cu cap și fără corupție. Vorbim de transport, mediu și energie, de deblocarea proiectelor de pe programul regional, dar și de finalizarea ELI (Extreme Laser Infrastructure) de la Măgurele.
• 2016 – anul hub-urilor de antreprenoriat
Anul următor va marca expansiunea fără precedent a hub-urilor, maker-space-urilor, a incubatoarelor și acceleratoarelor și a altor centre de afaceri. Marile municipii au dat deja tonul în ultimii ani (București, Cluj, Timișoara, Brașov etc.), iar o serie de alte orașe vor urma pe listă. Această hub-izare va determina și primele alianțe și colaborări ce vor duce la germenii unui țesut antreprenorial local. Minuni nu vom avea deja la anul, dar un aer proaspăt antreprenorial și creativ va fi simțit în orașele ce își vor propune dezvoltarea inteligentă.
• 2016 – anul regândirii și consolidării bancare
Din cele peste 30 de bănci comerciale din țară, vor rămâne doar jumătate active și relevante cu adevărat. Sectorul bancar se va reorienta spre piață și va căuta să își regândească produsele, mai ales pentru micii întreprinzători. Băncile vor iniția programe de educație financiară și se vor apropia de clienți pentru a le înțelege mai bine nevoile.